بانک اطلاعات اصناف و مشاغل کشور پویا جهش -بزرگترین بانک اطلاعات اصناف و مشاغل کشور
تماس

بازاریابی با یک تولید کننده شروع می‌شود و به یک مصرف کننده پایان می‌یابد. همان فرآیندی است که توسط آن مشتریان از شرایط محصول باخبر می‌شوند و یا آن را به دست می‌آورند. بانک اطلاعات اصناف و مشاغل ایران فراتر از تبلیغات است. هر چند که تبلیغات هم می‌تواند بخشی از این روند باشد. هم‌چنین بازاریابی شامل رسانه‌ای است که از طریق آن یک محصول یا خدمات به همراه تحقیقات به ثمر نشسته درباره چگونگی بسته‌بندی و روش‌های فروش آن باعث تبلیغات می‌گردد. کسب‌وکارها براساس شرایط خود یکی از انواع بازاریابی را انتخاب می‌کنند.
هدف اصلی مدیران و مالکین شرکت ها از طی کردن انواع بازاریابی در شرکت ها، ایجاد یک برند قوی یا یک برند معروف یا مواردی از این دست است. همه متخصصین مدیریت بازاریابی می دانند که فروش در سایه بازاریابی حاصل می شود و در صورتی که کلیه فرایند های مربوط به بازاریابی از قبیل ، تحقیقات بازاریابی ، شناسایی نیازها و خواست های مشتریان و در نهایت روش های کسب رضایت مشتریان باید به درستی طی شود تا از شرکت شما یک برند با هویت مثبت در ذهن مشتریان تشکیل گردد.
اما چگونه می توان مطمئن بود که مسیری را که مدیران شرکت در آن گام نهاده اند، به سمت و سوی درستی پیش می رود. روشی که بتوان به این قطعیت رسید که انواع بازاریابی به درستی در شرکت مورد استفاده قرار گرفته است و همچنین اهداف مدیران در نیل به یک برند قوی در جامعه محقق می گردد، از طریق تحقیقات بازاریابی جامع در میان بازار هدف دست یافتنی است. البته ضروری است که ما پس از انجام تحقیقات بازاریابی صحیح و دقیق جهت بکارگیری انواع بازاریابی (با روش های علمی) ، برنامه استراتژی بازاریابی و بلند مدت و همچنین برنامه های کوتاه مدت برای مدیریت بازاریابی سازمانی خود تدوین کنیم.
بازاریابی از طریق برندسازی و یا نام تجاری

یکی از رایج‌ترین انواع بازاریابی مربوط به بازاریابی از طریق برندسازی است. محصولات و خدمات ارائه شده نیاز به تمرکز و جایگاهی در بازار هدف دارند. برای این منظور یک نام تجاری و یا همان برند لازم است تا بتوانند این جایگاه را بدست بیاورند، تا تبدیل به یک پروژه‌ی موفق گردند. نام تجاری و یا همان برند یک مورد بازاریابی است که به عنوان پایه‌ای برای آگهی‌ها و تبلیغات آینده عمل می‌کند. نام تجاری کمک می‌کند که محصول یا خدمات ارائه شده جذاب‌تر شده و بیشتر در یاد بمانند. نام‌های تجاری اغلب شامل اسامی متمایز، شعارها و همین‌طور طرح‌های گرافیکی مانند لوگو می‌گردند.
بازاریابی از طریق روابط عمومی

روابط عمومی گونه‌ای از تبلیغات است که توسط بیانیه‌ها، جوایز، کارهای بزرگ و قابل توجه یک شرکت جمع‌آوری می‌شود. روابط عمومی از انواع بازاریابی می‌باشد که به همراه کمپین تبلیغات دوشادوش پیش می‌رود. این هم یکی از روش‌های تبلیغاتی برای برند خاصی می‌باشد که توسط برنامه‌ریزی دقیق و از طریق صدور بیانیه‌های مطبوعاتی و یا انتشارات رسانه‌های خبری و اطلاعاتی مانند رادیو تلویزیون روزنامه انجام می‌پذیرد.
بازاریابی از طریق پخش تبلیغات

تبلیغات از طریق خریدن وقت از رادیو و تلویزیون یکی از شایع‌ترین انواع تبلیغات است. بازاریابی برای مشتریان بالقوه از طریق رادیو بر روی سر و صدا و عباراتی متمرکز می‌شود تا بتواند توجه سمعی مشتری را به محصول مورد نظر جذب کند. اما در عوض بازاریابی تلویزیونی می‌تواند به‌راحتی به مخاطبان برنامه‌های مختلف از طریق جمعیت شناسی ارائه گردد و عموماً شبکه‌هایی مورد هدف این گروه قرار می‌گیرد که از مخاطبین و جمعیت‌شناسی بالایی برخوردار باشند.
بازاریابی خرید و یا بسته‌بندی

بسته‌بندی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک محصول از نظر بازاریابی می‌باشد، که اغلب جایگاه محصولات در قفسه‌های فروش فروشگاه‌ها تعیین می‌کند. بسته‌بندی بیش‌تر از اینکه ظرفی باشد که محصول را نگهداری می‌کند، وسیله‌ای است که به شناخت نام تجاری محصول، ایمنی مصرف کننده، تضمین مشتری و فرصت‌های خرده‌فروشی تاثیر بسزایی می‌گذارد. برای بسیاری از شرکت‌های مهم تجاری، بسته‌بندی شامل معرفی، تصویر و تبلیغات می‌باشد.
بازاریابی با حضور آنلاین

یکی از رایج‌ترین انواع بازاریابی که امروزه با استقبال زیادی از سمت کسب‌وکارها مورد استقبال گرفته است، بازاریابی آنلاین می‌باشد. اینترنت و تمام ابزارهای جایگزین آن آخرین مدل و مرز برای بازاریابان است. حضور آنلاین تقریباً یکی از ضروریات قرن بیست و یکم و به عنوان بخشی از هرگونه تلاش بازاریابی به حساب می‌آید. بازاریابی می‌تواند در یک گستره عظیمی از فرمت‌ها، وب‌سایت‌ها و یا شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های کاربردی تلفن همراه انجام شود. همین‌طور می‌تواند برای سفارشی‌سازی و تبلیغات مبتنی بر محتوا و تعامل مخاطبان امکانات زیادی ایجاد کند.
بازاریابی مستقیم

هنگامی که تولیدکنندگان به‌صورت مستقیم با مصرف کنندگان تعامل می‌کنند، در بازاریابی مستقیم شرکت کرده‌اند. منظور از این نوع تعامل این است که هیچ واسطه‌ای به‌عنوان شخص ثالث، مانند خرده فروش و یا عمده فروش در میان نباشد. بازاریابی مستقیم می‌تواند از طریق پست، تلفن و اینترنت انجام شود، زیرا شرکت‌ها، محصولات و خدمات خود را به طور مستقیم به دست مصرف کنندگان خود می‌رسانند و بدین ترتیب فروش می‌کنند.

کلمات کلیدی: , , , , ,

ديدگاه خود را بيان کنيد